Contabil bloc – cum să îl alegi?

Contabil bloc, Doxal contabilul blocului tău

Contabil bloc: Cum să îl alegi ? Pe ce criterii? Angajat sau Contractor?

Rolul contabilului de la bloc este esențial pentru demersurile fiscale desfășurate în cadrul asociației de proprietari. Pentru activitatea de contabilitate și casierie, asociația de proprietari are obligația de a încheia un contract cu o firmă specializată, o persoană fizică autorizată sau pur și simplu să angajeze. Operațiunile întreprinse de acest contabil sunt diferite de contabilitatea SRL sau PFA. Administratorul contabil are responsabilitatea de a gestiona procesele interne complexe ce presupun activități exprimate valoric, conform etalonului bănesc (venituri, încasări, cheltuieli. Pentru a alege candidatul potrivit este necesară evaluarea următoarelor aspecte:

Acreditarea:
Contabilul trebuie să dețină acreditare, expertiza care informează despre pregatirea candidatului în gestiunea situațiilor financiare specifice Asociației de Proprietari. Indiferent că este vorba despre un administrator imobile sau un contabil, licența presupune finalizarea unui stagiu de pregătire și dovedește că potențialul angajat a dobândit aptitudinile și exercițiul necesar administrării financiare. Așadar, acreditarea demonstrează capacitatea candidatului de a evalua și controla tranzacțiile financiar-contabile, în conformitate cu dispozițiile legale.

Experiența:
Câteva întrebari despre experiența contabilului pot valora foarte mult înainte de angajare. Experiența clarifică modul de lucru și capacitatea de a rezolva eventuale situații nefavorabile. Deciziile luate în trecut reflectă posibilele beneficii pe care administratorul contabil le poate aduce Asociației de Proprietari vizate. Un administrator contabil bun analizează situația financiară, iar cunoștințele sale pot ajuta Asociația de Proprietari să își reducă din costuri, să ocolească amenzile și să cheltuiască în mod responsabil. Experiența nu ține numai de studii, ci și de situațiile practice întâmpinate în parcursul profesional, incluzând beneficiile pe care administratorul contabil le-a adus altor asociații de proprietari. Portofoliul sau recomandările pot reprezenta în acest caz un avantaj.

Cost:
De cele mai multe ori, salariul exprimă pregătirea, setul de competențe sau atribuțiile stipulate în fișa postului. Este necesar ca prețul serviciilor oferite de administratorul contabil să fie corect, în acord cu îndatoririle acestuia. Costul serviciilor este stabilit în funcție de complexitatea activității clientului și de resurse. Deși sarcinile stabilite sunt marca expertizei etice specifice profesiei de contabil, se pot produce și erori. Astfel, trebuie stabilit încă de la inceput modul în care vor fi sancționate erorile pentru a evita distribuirea responsabilității. În cazul eventualelor sancționări datorate neprofesionalismului, costul serviciilor poate fi calculat în conformitate cu eficiența în lucru a administratorului contabil.

Transparența:
Contabilul are obligația de a comunica cu asociația de proprietari modul in care a distribuit costurile. Acestea includ venitul, cheltuielile, salariul personalului, dar și valoarea facturilor, plățile către furnizori, încasările înregistrate și penalizările. Un bun contabil va comunica eficient situațiile financiare și deciziile care permit controlul atent și buna funcționare a activității contabile, totul în vederea dezvoltării situației financiare a asociației de proprietari. Pentru o relație funcțională între administratorul contabil și asociația de proprietari pe care o coordonează, conduita etica este obligatorie și include confidențialitatea asupra informațiilor care circulă în interiorul Asociației.

Alegerea contabilului de la bloc este cu siguranță o decizie dificilă, însă perspectiva financiară a asociației de proprietari depinde de calitatea serviciilor oferite de angajat. Contabilului îi revine datoria de a ține sub control activitățile financiare și analizarea formalităților de acest tip, cu scopul de a aduce cât mai multe beneficii asociației de proprietari în care își desfășoară activitatea.